Anální erotika ve starém Řecku 1. část

17. april 2007 at 16:38 | Wences: |  Historie sexuality
Aha, takže všechno o slově anální?
Samotné slovo je odvozeno z latinského ANUS = kruh, konečník.
Přeskočím některé freudovské úvahy a přejdu hned na anální erotiku ve starém Řecku.
Procento zobrazení análně erotických praktik v řeckém starověku je mimořádně vysoké.
I když předpokládáme, že u Řeků byly menší zábrany vůči zobrazování pohlavního styku než
v křesťanstvím ovlivněných kulturách, přece jen poměr mezi análními a genitálními praktikami
naznačuje, že u Řeků byla anální erotika (dále jen a.e.) mnohem hojnější než v pozdější
pornografii.
Připomeňme si některé ukázky řeckého malířství na vázách, kde jsou často zobrazeny celé skupiny
při análním koitu, nebo dno hliněné misky z petrohradské Ermitáže, na kterém je zobrazen jeden
z mnoha heterosexuálních análních aktů z řeckého umění.
Také v řecké literatuře vždy znovu nacházíme popis krásy ženského zadku, naproti tomu
mnohem řidčeji popisy ženských prsů a téměř žádné popisy ženských genitálií.
V Aristofanově Lýsistratě volá Lakonik nadšeně:
Její zadek je nevýslovně krásný.
V Míru říká pacholek: Děvče se vykoupalo, pěkný a čistý je její zadek!
Podobných, i obsáhlejších ukázek lze uvést celou řadu. V Dopisech hetér od Alkifróna psala
Megara Bakchidě: Největší zábavou pro nás byla hádka mezi Thryallis a Myrrhinou o to, která z nich má nejhezčí a nejrozkošnější zadek. Nejprve Myrrhina uvolnila svůj opasek a stála zde v hedvábné košili, skrze niž prosvítal její vlnící se zadek, který se chvěl jako rosol nebo tuhnoucí
mléko. Přitom přes rameno pohlížela na pohyby svého zadku. Současně tiše sténala, jakoby předváděla dílo rozkoše, takže jsem nevycházel z údivu.
Uctívání krásného zadku šlo tak daleko, že Řekové vynalezli bohyni Afodité Kalipygos, o jejímž
původu nám vypráví jak Kerkidas, tak Arhenaios.
Nedaleko města Syrakus měl chudý rolník dvě dcery, kterým ve městě říkali kallipygoi = ty
s krásným zadkem. Byly chudé jako kostelní myši, ale bohyně Afrodité je vybavila nejkrásnějšími
zadky z celé Sicílie. Soutěžily tak často, že je člověk stále potkával na ulicích , jak si navzájem
své krásné zadky ukazují a každého kolemjdoucího prosí o potvrzení, která z nich jej má hezčí.
Dva bratři byli těmito zadky tak okouzleni, že se ten starší oženil s tou starší a ten mladší s tou mladší.
Protože oba bratři byli bohatí, věnovala děvčata Afroditě chrám a zasvětila jej krásnému
zadku bohyně lásky. A tak, říká Athenaios, přišla Afrodité jak ke svému jménu, tak k chrámu
v Syrakusách.
 

3 people judged this article.

New comment

Log in
  Don't you have your own web yet? Create it for free on Blog.cz.
 

Actual articles

Reklama